Hoe maak je uitmuntende Google Ads?

Starten met Google Ads kan je business spectaculair doen groeien. Betaalde advertenties in Google zorgen voor méér omzet, méér naamsbekendheid en méér verkeer naar je website. Op deze pagina leg ik in 5 simpele stappen uit hoe je geniale Google Ads campagnes maakt.

Het is een mix van de juiste campagnestructuur met advertenties die perfect aansluiten bij wat je bezoekers verwachten èn terugvinden op je website.

Stap 1 open een Google Ads account

Om te starten met adverteren op Google moet je in het bezit zijn van een Google Ads account. Het aanmaken van zo’n account is gratis. Klik hier en open een gratis Google Ads account in een paar minuten tijd. Wil je liever dat wij je hierbij helpen? Maak dan een afspraak

7 redenen waarom je moet starten met Google Ads

checkbox   Meer websitebezoekers

checkbox   Extra winstgevend verkoopkanaal

checkbox   Hoger in de zoekresultaten van Google

checkbox   Bereik precies je doelgroep op het juiste moment

checkbox   Vind meer klanten

checkbox   Betaal alleen als er geklikt wordt

checkbox   Alles is nauwkeurig meetbaar

Stap 2 maak een logische structuur

Een uitstekende Google Ads campagnestructuur is van groot belang. Google waardeert een goede structuur met een betere kwaliteitsscore. Die hogere waardering biedt veel voordelen. Je wordt bijvoorbeeld vaker getoond in de zoekresultaten, gaat minder betalen per klik en je CTR (doorklikpercentage) schiet omhoog. Kortom betere resultaten voor een lagere prijs.

Starten met Google Ads zonder een overzichtelijke campagne structuur is riskant en kan er toe leiden dat je vanaf het begin al achter de feiten aan loopt.

Hulp nodig bij het inrichten van een goede Google Ads campagnestructuur? Maak dan hier een afspraak

google ads campagnestructuur

Stap 3 bepaal relevante zoekwoorden

De zoekwoorden die je aan een advertentiegroep koppelt bepalen wanneer je advertenties worden getoond. Door het uitvoeren van een gratis zoekwoordenonderzoek vind je de zoekwoorden die passen bij jouw Google Ads campagne. Daarnaast is het cruciaal om je zoekwoorden te voorzien van de juiste zoektypen zoals je op de afbeelding hieronder kunt zien. Google raadt aan een strategie van breed naar exact te volgen.

google ads zoektypen

Denk zoals je klanten denken

Google vindt een goede gebruikerservaring zéér belangrijk. Bedenk daarom zoekwoorden, termen en woordgroepen die je klanten zouden gebruiken om je product of service te beschrijven.

Al je zoekwoorden worden beoordeeld op drie factoren. Google wil op basis van een zoekwoord een zo relevant mogelijke advertentie tonen met een zo relevant mogelijke bestemmingspagina.

nummer 1   Advertentierelevantie

nummer 2   Verwachte klikfrequentie

nummer 3   Ervaring op de bestemmingspagina

Stap 4 schrijf briljante tekstadvertenties

Als iemand in Google een zoekvraag ingeeft moet je proberen om in het antwoord van je tekstadvertentie de ingever van die zoekvraag te prikkelen. Dit doe je door advertenties te schrijven die perfect aansluiten op wat je bezoekers willen weten. In de ideale situatie is er dus altijd een rechtstreeks verband tussen je tekstadvertentie en wat de klant wil kopen.

Het bouwen van een goede Google Ads campagne vergt veel tijd en dat is nog maar het begin. Wij bieden je het gereedschap aan om er zelf mee aan de slag te gaan. Dat bespaart je een hoop geld aan onnodige maandelijkse onderhoudskosten die je vaak betaalt aan een online marketing bureau. Maak hier een afspraak

Vergeet de extensies niet

Extensies toevoegen aan je advertenties geeft bezoekers méér redenen om te klikken. Ook zorgen ze ervoor dat je kwaliteitsscore verbetert. Je kunt ze toevoegen op campagne niveau of op advertentiegroep niveau. Er zijn 9 verschillende soorten extensies. Niet elke extensie hoeft relevant te zijn voor je bedrijf. Zo heeft een locatie extensie weinig toegevoegde waarde als je enkel via internet producten verkoopt.

Met extensies kun je je Google advertenties uitbreiden door ze beter te laten opvallen. Dat geeft je bezoekers meer redenen om te klikken. Het resultaat is meer impact en een betere kwaliteitsscore.

nummer 1   Sitelink extensies

nummer 2   Highlite extensies

nummer 3   Oproep extensie

nummer 4   Locatie extensies

nummer 5   Extensie voor website informatie

nummer 6   Prijs extensie

nummer 7   Bericht extensie

nummer 8   App extensie

nummer 9   Promotie extensie

linkbuilding

Stap 5 bepaal het dagbudget

Met Google Ads selecteer je voor elke campagne een dagbudget op basis van je advertentiedoelen en het gemiddelde bedrag dat je bereid bent te besteden. Zet je deze te krap dan loop je mogelijk conversies mis, terwijl je met een ruim dagbudget mogelijk meer geld uitgeeft dan je wilt. Het is mogelijk om het budget op elk gewenst moment te wijzigen.

google ads budget

Optimaliseer, domineer en verpletter je concurrenten

Starten met Google Ads is dé manier om je product of bedrijf op de kaart te zetten. Continu blijven optimaliseren is absoluut noodzakelijk om op de lange termijn succesvol te worden en blijven.

Marketools is gespecialiseerd in Google Ads. Wij bouwen een campagnestructuur op maat, schrijven wervelende advertentieteksten en bieden je het gereedschap aan om zelf te analyseren en onderhouden. Allemaal zonder onnodige maandelijks terugkerende kosten.

checkbox   Zéér proactief

checkbox   Geen belachelijk hoge tarieven

checkbox   Maandelijkse rapportage

checkbox   Radicale transparantie

checkbox   Altijd up to date

checkbox   Onvoorwaardelijke persoonlijke service

checkbox   Geen onnodige kosten

zoekwoorden