SEO optimalisatie

SEO OPTIMALISATIE VOOR PROFESSIONALS

4 tips van een SEO specialist

 

Op deze pagina geef ik tips en adviezen voor het schrijven van verpletterende SEO teksten. Dit zorgt op de lange termijn voor meer bezoekers naar je website en een hoger conversiepercentage. Wat je doel ook is. Je zult na het toepassen van deze tips organisch relevanter worden voor je doelgroep en op termijn beter scoren in Google.

Gebruik Neuromarketing in webteksten

Het grootste deel van onze beslissingen wordt instinctief genomen. Door Neuromarketing toe te passen in SEO tekst wordt het onderbewustzijn van je websitebezoeker beïnvloedt. Dat maakt het een enorm krachtig instrument.

Optimaliseer voor Google RankBrain

RankBrain is een zelflerend algoritme dat sinds 2016 wordt ingezet voor alle zoekopdrachten in Google. Het wordt dé belangrijkste factor voor ranking. Bij het schrijven van SEO teksten is het van groot belang om hier rekening mee te houden.

Van content naar context

Optimaliseer de pagina’s van je website niet op exacte zoekwoorden, maar denk in onderwerpen. De manier waarop mensen zoeken verandert razendsnel. Het gaat niet meer om de content die je schrijft, maar om de context waarin je het schrijft.

Voer een zoekwoordenonderzoek uit

Laat je niet verleiden tot het betalen van veel geld voor het uitvoeren van een zoekwoordenonderzoek. Online marketing bureau’s bieden het regelmatig aan tegen hoge kosten. Dat is niet nodig. Je kunt het zoekwoordenonderzoek hier gratis gebruiken.

Google is géén reclamebedrijf

Google schotelt je geen resultaten voor om je te beïnvloeden of om je iets aan te bieden
dat je nog niet kende. Het gaat maar om één ding en dat is het beperken van je keuzes.
Google is een bedrijf dat de opties die je hebt controleert. Micromanagement heet dat,
met als doel het voorspellen van toekomstig gedrag.

Een wireframe ontwerpen

€495 vanaf

De bouwtekening van je website die zorgt voor structuur

 

Afspraak op locatie

Presentatie van 30 min

Navigatiestructuur

Doelen en behoeftes bepalen

Call to action(s)

 

Extra afspraken € 90 p/keer

 

De website bouwen

€1799 vanaf

Het uitgangspunt van al je online marketing activiteiten

 

 WordPress CMS

Makkelijk zelf te onderhouden

Inclusief belangrijkste plugins

Wordfence standaard beveiliging

Uitzonderlijke snelheid

Mobielvriendelijk

Google koppelingen

 

Wordfence Premium € 99 p/jr

24/7 monitoring € 50 p/mnd

 

SEO teksten schrijven

€895 vanaf

Converterende SEO teksten die hoog scoren in Google

 

Neuromarketing

Yoast SEO

Google RankBrain

Semantisch zoeken

Linkbuilding

 

Yoast SEO Premium € 79 p/jr

 

SEO EN ZOEKMACHINE OPTIMALISATIE

Wat is belangrijk bij SEO teksten schrijven?

Geef antwoord op Longtail

Longtail zijn alle zoekopdrachten van 4 woorden en langer. Tijdens het SEO teksten schrijven antwoord geven op Longtail zoekopdrachten zorgt voor meer verkeer naar je website en een hogere conversie.

Optimaliseer voor VoiceSearch

Vragen in je SEO teksten plaatsen en die vervolgens beantwoorden verhogen de CTR enorm. De verwachting is dat in 2023 zestig procent van alle zoekopdrachten via VoiceSearch verlopen.

Schrijf Neuromarketing webteksten

Neuromarketing gaat over het beïnvloeden van het onderbewustzijn van je bezoekers. Het onderbewuste, ook wel oerbrein genoemd, is het sterkste en meest dominante deel van je hersenen. Dit deel maakt uiteindelijk de beslissingen. Doordat het zich voornamelijk in je onderbewuste afspeelt, realiseert de bezoeker niet dat hij ongemerkt beïnvloed wordt.

WAAROM MENSEN NEUROMARKETING
NIET DOOR HEBBEN

 

Stel je hebt een bedrijf gespecialiseerd in tuinkussens en op je website staat deze zin: “Plof na een dag hard werken lekker neer in je comfortabele tuinkussens, terwijl je bij de open haard bijkomt van je werkdag”. Deze zin spreekt tot de verbeelding, omdat je jezelf op de bank ziet liggen met de open haard aan. In je hoofd denk je waarschijnlijk ook nog dat het buiten koud is (anders hoeft de open haard niet aan). Daarnaast zitten in die ene zin twee trucs; het woordje “terwijl” geeft aan dat er iets gebeurt, terwijl jij iets anders kan doen, ofwel twee dingen tegelijk. Dit geeft het gevoel van tijdsbesparing. Mensen, en dan vooral mannen en vrouwen tussen 25 en 45 jaar, willen zoveel mogelijk tijd voor zichzelf hebben.

Ook het woordje “open haard” heeft een mooie werking bij de lezer. Bij de open haard denk je gelijk aan een knapperend vuurtje, gezelligheid, warmte en vooral met familie om de haard zitten. Zeker het laatste is voor veel mensen belangrijk. De meeste ouders willen een betere band met hun kinderen. En dingen die dat versterken, worden als belangrijk gezien. De bezoeker leest dat hij kan bijkomen van het werk, maar onderbewust wordt het positieve gevoel van de haard en familie aangewakkerd.

WhatsApp